نظارتی نوآورانه که قابل پوشیدن است.

طی سال های گذشته، نیاز به ضبط تعاملات روزمره با مأموران اجرای قانون محرز شده است و هایک ویژن برای تأمین این نیاز دوربین های Bodycam را بوجود آورده است.

استفاده از دستگاه های ضبط پوشیدنی، مانند دوربین های پوشیدنی، توسط نیروهای پلیس در سرتاسر جهان افزایش یافته است. پیش بینی حمل و نقل دوربین های پوشیدنی در سال 2018 به میزان 1.59m بوده که تا سال 2021، به میزان 5.62m خواهد رسید. روش ها و آموزش و تکنولوژی های هوشمند آماده تغییر روش تعامل مأموران اجرای قانون در محیط های عمومی هستند. این روش باعث کاهش درگیری های خشونت آمیز بین آن ها خواهد شد.

تکنولوژی هایک ویژن

دوربین های تن پوش قدرتمند فعالیت های شهروندان و مقامات مدنی را ضبط می کنند. این دوربین ها بصورت قابل حمل و با کاربرد ساده طراحی شده اند، بنابراین مانع انجام فعالیت های رومزه نمی شوند. لنزهای °110 و وضوح ضبط تصویر 1080P/30fps نشان دهنده ثبت تصاویر واضح و مؤثر توسط این دوربین ها است.

این دوربین ها شواهد قانونی به همراه داده های ذخیره شده و تصاویر ویدئویی واضح و دقیق را فراهم می سازند. طراحی یک باتری قابل تعویض، بهمراه یک باتری اضافی برای تأمین انرژی در هنگام تعویض باتری ها، ضبط بی وقفه تصاویر را به دنبال دارد.

این دوربین ها همچنین به مکان یاب های GPS مجهز هستند که بعنوان مثال، به مرکز کنترل توانایی پیداکردن محل وقوع حادثه و اعزام نیروی پشتیبان را می دهد.

یک ویژگی دیگر این محصول هایک ویژن، Dock Station برای دوربین است که می تواند دستگاه را شارژ کند و بطور همزمان دیتای آن ها را جمع آوری نماید. Dock Station برای بالغ بر 8 دستگاه طراحی شده و می تواند داده ها، اطلاعات شناسایی پلیس و دیتای ضبط شده توسط دوبین های تن پوش را بارگذاری نماید.

بعد از گردآوری دیتا، می توان اطلاعات را از روی دوربین پاک کرد. این امر باعث حفظ حریم خصوصی و مدیریت دیتا و پاک کردن دوربین برای استفاده های بعدی می شود.

سناریوهای کاربردی

واضح ترین کاربرد این دستگاه ها در اداره پلیس است. نیروهای پلیس زیادی در سرتاسر جهان از دوربین های تن پوش برای ضبط حوادث در لحظه وقوع آن در خیابان استفاده می کنند. هم مأموران پلیس و هم افراد حاضر در یک محیط عمومی، اگر بدانند تحت نظارت هستند، رفتار مناسب تری نشان می دهند. این امر منجر به تعامل بهتر مأموران پلیس با جوامعی است که روزانه در آن کار می کنند. در واقع، پژوهشی که سال 2016 توسط دانشگاه کمبریج در بریتانیا انجام شد نشان می دهد که شکایات بر علیه ماموران قانون، طی 12 ماه در مقایسه با سال قبل به میزان 93 درصد کاهش داشته است.

این موضوع برای هر نقطه ای از جهان که مقامات به ارزش تکنولوژی ضبط دقیقاً در حین نظارت عادی پی برده باشند، صدق می کند.

شرکت های امنیتی نیز به این تکنولوژی علاقه نشان داده اند زیرا برای همه نیروهای گارد امنیتی مناسب است. بعنوان مثال، اگر حادثه ای در یک خانه رخ دهد، می توانند گارد امنیتی را برای کنترل محل و ارسال تصاویر زنده با 3G/4G به مالک خانه به آنجا اعزام کنند.

روش استفاده از این دوربین ها

البته موارد ذکرشده به نحوه استفاده از دوربین بستگی دارد. سیاست اجرایی بعضی نیروها این است که دوربین وقتی توسط یک نیرو استفاده می شود، باید تمام وقت در حال ضبط تصاویر باشد. سایرین ممکن است از مأمور بخواهند ضبط را در سناریوهای خاصی آغاز کند – بعنوان مثال، هنگام اعزام به مناطقی خاص یا پاسخ به تماسی که بخشی از حادثه را روشن سازد.

این دستگاه ها همچنین در آینده قادر خواهند بود بطور خودکار با کمتر شدن میزان نور از یک میزان پیش تعریف، شروع به ضبط تصاویر کنند. همچنین می توان عملکرد «شروع» را به یک عملکرد دیگر منوط کرد، مثلاً وقتی مامور پلیس یک شوکر الکتریکی رادر می آورد.

با استفاده از تکنولوژی یادگیری عمیق امکانات توسعه بی پایان خواهند بود، در حال حاضر تکنولوژی تشخیص چهره در بعضی مدل ها قابل استفاده است. این بدان معناست که تشخیص چهره را می توان حتی با یک دوربین پوشیدنی که به یک دیتابیس متصل است نیز انجام داد.

به نظر می رسد که برای نظارت مؤثر بر دنیای مدرن، قطعاً نوعی از تکنولوژی ضبط پوشیدنی مورد نیاز است. هایک ویژن در صف اول نوآوری در زمینه امنیت و نظارت تصویری است و دوربین های تن پوش و Dock Station یک دستاورد بسیار مهم در راهکارهای شهری امروز و آینده است.