اولین سیستم امنیتی خانه شما

قسمت 1: انواع دوربین های تحت شبکه

نگران جرائم و ناامنی در محله خود هستید؟ اجناس باارزشی در منزل دارید که امنیت شان تبدیل به دغدغه شما شده است؟ یا تنها به دنبال ایمن کردن خانواده و اموالتان هستید؟ اگر چنین است، شاید نصب اول سیستم امنیتی خانگی برای شما تصمیمی درست به شمار رود. در اولین قسمت از این مجموعه مطالب چند قسمتی؛ نگاهی گذرا به انواع دوربین های تحت شبکه موجود خواهیم داشت و با بررسی طراحی های رایج و ویژگی های کلیدی آنها، سعی می کنیم نکاتی را به شما ارائه دهیم که به دیدگاهی مناسب هنگام خریداری سیستم امنیتی برای خانه خود دست یابید.

انواع دوربین های تحت شبکه موجود در بازار

اگر نگاهی به کاتالوگ محصولات ما بیندازید، مشخص ترین تفاوت بین دوربین ها؛ تفاوت های ظاهری آنهاست. ما انواع دوربین های تحت شبکه را در امنیتو ارائه می دهیم که شامل : دوربین های بولت، دوربین های دام، دوربین های تورت و دوربین های کیوب می باشد. اگر حس میکنید که موضوع دارد پیچیده می شود؛ نگران نباشید! هر یک از این نوع دوربین ها مصرف ویژه خود را دارند که ما در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دوربین های بولت

این دسته از دوربین های مدار بسته، در فضاهای داخلی و بیرونی قابل نصب هستند. دوربین های بولت، گزینه های متنوعی از امکانات را در اختیار شما قرار می دهند که شامل فاصله کانونی متغیر (یا در اصطلاح vari-focal) و تصویربرداری مادون قرمز (IR) از جمله آنهاست. هرچند این دوربین ها، تصاویری با کیفیت بسیار مطلوب ضبط می کنند، اما در برابر تخریب های احتمالی مقاوم نیستند و در نتیجه بهتر است تنها در محل هایی نصب شوند که دسترسی به آنها دشوار باشد. دوربین های بولت ابعاد مختلفی دارند و می توانند به خوبی نیازهای شما را برطرف کنند.    

دوربین های دام

دوربین های دام کاربردهای بسیار متنوعی دارند و برای استفاده در فضاهای داخلی و بیرونی مناسب هستند. شیشه احاطه کننده دوربین معمولا در برابر تخریب مقاوم است و همین امر، دوربین های دام را انتخابی ایده آل برای فضاهای در دسترس تبدیل می سازد. دوربین های دام نیز همانند دوربین های بولت، ابعاد مختلفی دارند و شامل انواع ثابت و متحرک می باشند.