درباره تکنولوژی MU-MIMO چه می دانیم؟

آیا تابحال با تأخیر آزاردهنده در شبکه مواجه شده اید؟

تعداد دستگاه های متصل به اینترنت در خانه یا کسب و کار متوسط در حال افزایش است. در عین حال، دستگاه های بیشتری از فعالیت های نیازمند پهنای باند بالا پشتیبانی می کنند. در نتیجه، دستگاه های موجود در شبکه با عملکرد پایین وای فای مواجه می شوند.

چرا MU-MIMO؟

برای تقویت عملکرد وای فای، حالت SU-MIMO - به معنی MIMO تک کاربره - باید تغییر کند. زیرا بیشتر روترهای وای فای که به تکنولوژی SU-MIMO مجهز هستند، فقط به یک کاربر در یک زمان سرویس می دهند. روترها معمولاً حداقل سه جریان دیتا فراهم می کنند، ولی بیشتر دستگاه ها، مانند گوشی هوشمند، تبلت، نوتبوک یا حتی apple TV در عمل فقط یک یا دو جریان دیتا دریافت می کنند. بعبارت دیگر، کاربران نمی توانند از بیشترین میزان ظرفیت روتر استفاده کنند. برای مثال، یک روتر وای فای با استاندارد 11ac و با سه ورودی و خروجی (3x3) و تکنولوژی MIMO تک کاربره، می تواند از بیشترین سرعت وای فای تا 1.3Gbps پشتیبانی کند. ولی یک گوشی هوشمند یا تبلت دارای یک آنتن می تواند فقط از حداکثر سرعت 433Mbps پشتیبانی کند که در اینصورت 867Mbps از ظرفیت شبکه، استفاده نشده باقی می ماند.
بنابراین، تکنولوژی MU-MIMO برای جایگزینی با SU-MIMO معرفی شد.

MU-MIMO چیست؟

روترهای وای فای قدیمی که به تکنولوژی MIMO تک کاربره مجهز هستند، می توانند در لحظه فقط به یک کاربر خدمات ارائه دهند. بدین معنا که سایر کاربران متصل به این روتر مجبورند برای دریافت سیگنال منتظر بمانند. این امر منجر به کاهش عملکرد و ظرفیت کلی روتر خواهد شد. همچنین، وقتی بیشتر از یک کاربر خواهان دسترسی به محتوای چندرسانه ای مانند ویدئوهای HD باشد، تأثیر این مشکل جدی تر خواهد شد.
MU-MIMO این مشکل را با ایجاد سه اتصال همزمان برای سرویس دهی به چندین کاربر با سه جریان دیتا در یک زمان حل کرده است. با توسعه تکنولوژی، MU-MIMO می تواند جریان های دیتای بیشتری فراهم کند و بطور همزمان به کاربران بیشتری خدمات ارائه دهد.

تکنولوژی MU-MIMO چه مزایایی برای ما دارد؟

چندکاره - افزایش توان عملیاتی و کاهش تأخیر

از آنجایی که در یک شبکه MU-MIMO نیازی به اشتراک زمان اتصال با سایر کلاینت ها نیست، هر دستگاه کمترین زمان انتظار را تجربه خواهند کرد. در این صورت، شبکه و دستگاه های کلاینت عملکرد بهتری ارائه خواهند داد.

چندکاربره- افزایش تعداد کاربران

روترهای مجهز به تکنولوژی MU-MIMO با ارائه خدمات به سه کاربر بطور همزمان، از بخشی از ظرفیت شبکه که قبلاً استفاده نشده بهره خواهند برد.

کارآیی بیشتر - ترافیک بیشتر بر روی شبکه

شبکه برای کلاینت های چندکاربره، زمان و ظرفیت آزاد بیشتری در اختیار کلاینت های قدیمی می گذارد. به عبارت دیگر، حتی کلاینت های قدیمی نیز می توانند از مزایای MU-MIMO بهره مند شوند.